Två blondiner på vift..

Hello, Lina här!
Jag kan börja med att säga att av det lilla jag sett av London så älskar jag det redan. Så kommer inte gå någon nöd på mig här om man säger så.
Igår var en äventyrlig dag! Emma och jag började med en powerwalk efter frukosten, vilket var i ett industriområde, inte den finaste rundan men liknar den vi går i Halmstad, så kändes som hemma. Vi utmärkte oss fint då vi i princip hade likadan outfin (rosa/svart).  Vi handlade sen på ASDA och gjorde oss lite lunch innan vi begav oss in mot centrala London. Vi tyckte det gick väldigt smidigt, ca 10 min sen var vi på Baker st. Därefter gick det lite fel. Vi skulle ta oss till vår introduktion inför denna skoltermin, vilket tog oss en timmas walk, men vi fick se nästan hela Oxford st, vilket var häpnadsväckande:) Jag tror vi frågade ca. 8 personer om vägen och vi ramlade in på målinjen exakt kl 4 då det började. Vi som gjort oss fina kom dit ganska så slitna efter den mer eller mindre springande promenaden mitt i all ruschning på Londons gator. Alla utbytesstudenter var där och vi fick sitta och lyssna på introt i ca. 1&1/2 h. Vi drog oss sen tillbaka till vårt boende tillsammans med våra andra vänner från klassen hemma, Emilia, Åsa och Jennie. Dagen innan hade vi köpt kontantkort till våra mobiler som vi trodde inte fungerade och gick därför upp till den lilla affären igen och frågade varför den inte laddats på med fem pund som den skulle. Jag lade fram kvittot och han skakade lite lätt på huvudet och sa att koden fanns på kvittot som vi var tvunga att ringa och fylla på själva, daah kunde han inte sagt det innan då?. För Emma hade ju kastat sitt kvitto och när vi sa det så skrattade han åt oss och skvallrade till sin andra kollega. Jaja, inte lätt att veta, vi såg bra duma ut kan ja säga:)
Idag har vi haft en heldag på stan och vi hittade fint idag kan jag säga. Det blev en runda på Oxford st igen men än lungare sådan då vi nu hade tid att gå in i affärer. Jag och Emma blev helt extas inne på Forever 21 och gick loss där. Vi båda kände att vi kommit till heaven:) Efter den shoppingen var vi tvyunga att ta en break och vi hamnade på ett coolt sushi ställe där det bara var att sätta oss ner, så rullade det fram småtallrikar runt hela bordet och det var bara att välja och vraka vilka man ville ha. Efter det fick vi invigt Starbucks med en kaffe. Sen hade vi samlat energi för Primark. -OMG var detta ställe sant, så billigt och det gick verkligen att hitta fynd så även här gick vi loss. Båda är grymt nöjda och ni lär se några outfits bilder framöver:). Nu är vi hemma och har precis käkat lite och snart ska jag ta mig över till Emma för filmkväll, det tar på en att shoppa kan jag lova men gud va kul det är. Jag har kommit helt rätt!
Emma på vår powerwalk utanför vår byggnad
Emma på vår powerwalk utanför vår byggnad!

Asda!


Emma & jag på tunnelbanan på väg till introduktionen.

En glad Emma fast att vi är lite vilse

Emmas first time at Forever 21!

Sushi place!

Jag på Starbucks!


Jag inne på Topshop



Kommentarer
Postat av: Emelie!

Wow! Tjejer vilket äventyr! Å nu längtar jag ju massor tills ja kommer till er. Haha fick ju även planerat in resa nr 2 igår med Lina! Att få se dessa bilder gör mig bara mer taggad än någonsin!



Hitta alla små smultronställen nu tills jag kommer å gör denna underbara stad mer er. =)



Ha de så sjukt bra nu!

Puss på er!

2011-09-20 @ 23:31:30
Postat av: Frida

Forever 21 måste bokas in när jag o Carro kommer. Och en sushi lunch låter inte helt fel det heller;)

2011-09-21 @ 08:19:16
URL: http://fiddeli.wordpress.com
Postat av: sara

söt blogg ni har!

2011-09-21 @ 09:38:38
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Sara

Härliga bilder! :)

2011-09-21 @ 09:44:06
URL: http://saralive.blogg.se/
Postat av: Robin

Sushi är riktigt bra grejer ^^ trivs ni bra i London då? utifrån bilderna så tycks ni göra det ialla fall =)

2011-09-21 @ 09:44:42
URL: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: The one n only - Mr Russin

Hallå tjejerna!

Skäms nästan att man inte hörde av sig innan ni stack, men va fasen...ni hade säkert fullt upp ändå :) Inget är som vanligt nu när ni är väck :( Vem fixar film liksom? Vem står nu för skönhet i gängt? Förvirringen är total :D hoppas ni har det super båda två. Pouss på er

2011-09-21 @ 15:06:47
Postat av: Sara

Älskar Forever21! :)

2011-09-21 @ 21:22:48
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0