Tur att man inte är helt dum i huvudet iallafall

Emma här.
En frustrerad sådan idag.

Har precis suttit efter 30 minuters väntetid till ICA banken och fått konstaterat att de här med säkerhetssystem är så jävla krångligt ibland rent ut sagt. Trodde jag var helt tappad idag när jag pratade med Lina om säkerhetsdosor till ICA bankens bankkort, då jag inte fått något på posten. Började fundera på om jag vart helt senil de senaste veckorna, känns ganska troligt just nu fem dagar innan avresa. Hursomhelst så har jag tydligen enligt ICA mottagit dessa nödvändigheter för 4 år sedan och uppenbarligen, smart som man är, slängt det. Vilket fall innebär detta att de pga säkerhetsskäl vägrar skicka nya grejer till min adress i Uddevalla utan skickar det vägen om Halmstad istället, detta kanske inte är så komplicerat men det känns JÄKLIGT ONÖDIGT!!! (har inte ätit på 6 timmar så har lågt blodsocker så ber om förväg i ursäkt för ett argt blogginlägg). Det har iallafall löst sig, på så vis att om inte grejerna hinner från Halmstad till Uddevalla får vi bara vidarebefodra det till England. Känns miljövänligt och bra. Men nu ska jag släppa det...

Annat frustrationsmoment idag har varit att jag inte hittade mitt pass. Här började jag känna mig helt tappad i asfalt på riktigt. Letade och letade och LETADE överallt, eftersom jag bott här i 2 veckor finns det inte överdrivet många ställen att hinna tappa bort ett pass på. Så jäkla typiskt, rensade verkligen överallt idag och slutligen hittade jag det i datorväskan av en sjuk anledning. Varför där av alla ställen? Nu är det som tur återfunnet och ett mindre problem.

I övrigt har dagen ägnats åt att bocka av saker på "to-do" listan och snacka på Heytell med Lina. Om ni inte vet vad Heytell är så är det en app, som att skicka sms fast man pratar istället. Lina är så otroligt underhållande att lyssna på då hon pratar med väldigt monoton och artikulär röst haha. Har gjort lite småsaker idag som att fixa utskrifter av alla stipendieansökningar jag ska hinna (?!?!) få klart i dagarna, sen grejat med annat tjejigt som att sortera alla smycken i olika påsar efter ringar, halsband osv, färgat ögonbryn och även tvättat sminkborstarna. Allt sånt viktigt inför en kursstart i England hahaha. Har även ätit lunch med faster idag och hälsat på farfar som ligger på hem. Passade på att önska både God jul och Gott nytt år innan jag gick vilket han tyckte var väldigt roligt.

Nu eftersom passet är återfunnet och regnet öser ner ute skall jag och mamma ägna kvällen åt Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Jag skall försöka sänka min puls, som inte beror på resfeber, möjligtvis stress inför resan. Mamma frågade precis om vi ska åka till stan för att "se om det är översvämning överallt"!!!!! Någon gillar stormen iallafall!

Höres la imorgon igen! Ciao!

Kände mig ungefär såhär glad idag när jag pratade med ICA.


Kommentarer
Postat av: jennie

hej allt bra idag? många kramar

2011-09-14 @ 11:12:50
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Ibland är all denna säkerhet så jobbig...

2011-09-15 @ 18:47:29
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0