Italian food with our roomies

Hello everyone! Lina här..
Idag har varit en riktigt chill dag vilket har varit behövligt efter en ruschig vecka med massa nya intryck. Jag är dessutom krasslig, har åkt på en förkyldning som följt med mig i veckan men hoppas att den ska ge med sig nu.
Kvällen igår spenderade vi med våra roomies, Tanja och Hanna (tyskorna). Vi tog oss till Covent garden och försökte hitta ett ställe att käka på. Vi gick runt ett tag och det var verkligen smockat med människor på gatorna. Det är inte så lätt att veta vart man ska gå nu i början heller, men efter ett tag hittade vi en italiensk restaurant som låg typ i Soho. Det var ett helt okej ställe med tanke på priserna. Efter det så tog vi oss vidare med tunnelbanan till Baker st, för det är närmare oss, och gick till en mysig pub där. Vi var alla ganska trötta så det blev ingen sen kväll, var hemma halv 12, men verkligen jättetrevligt. Vi har turen att hamna med så gulliga tjejer i vår korridor.
När vi kom hem så upptäckte först Emma att hennes dörr var olåst och likaså min plus att lyset var på. Jag är hundra på att jag låste, vilket Emma såg och jag bad t.o.m Tanja att känna en extra ggn på min dörr innan vi gick hemifrån. Danskan Stine öppnade sin dörr när vi alla var i korridoren och hon sa - tack gode gud för att ni är hemma. Hon hade hört massa ljud såsom knackningar och att dörrar öppnats, men inte sett någon eller hört något prat då hon tittat ut tre ggr. Läskigt eller hur? Hursom helst så sov vi alla ganska dåligt inatt tack vare det, men vi har idag vart nere och sagt till i receptionen och han skulle ta detta med sin manager imorgon. Vi får hoppas att detta inte upprepar sig då vi vill känna oss trygga här.

Imorgon börjar skolan så då är det slut på semestern. Det känns kul men också nervöst:) Hoppas er helg vart toppen, massa kramar!












Kommentarer
Postat av: Emelie!

Men fy va hemskt!! Detta vill man inte vara med om ju... :( Men va skönt att ni har kvar era saker iaf. Och att ingen råkade illa ut. Vem vet vad som hade kunnat hända om ni va hemma...

men va skönt att allt är lika bra som alltid med er. Ni njuter för fulla muggar ja.

Lycka till imorgon tjejer.

Puss puss

2011-09-25 @ 21:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0