It´s been a long day..

Hej alla glada! Lina här.
Idag har varit en lång dag, började skolan klockan 10 med ett seminarium i Human Resource Management (HRM). Det var väldigt nervöst, då vi blev indelade i smågrupper och skulle diskutera olika faktorer kring HRM som vi sedan skulle presentera. Jag kände mig som ett frågetecken i början kan jag säga men sen kändes det lite bättre. Det kommer att bli den tuffaste kursen i höst men förhoppningsvis väldigt lärorik och bra att ha med på sitt CV. Efter det fick jag springa till nästa lektion som var i Work Psychology, som Emma och jag hade tillsammans. Vi läser samma kurser men är indelade i olika seminariegrupper i dessa två. Denna kurs kändes lättare och det var skönt med termer som jag hört tidigare. Här fick jag sen 30 minuters mellanrum vilket var behövligt, så jag och Emma tog en snabblunch på skolans café. Därefter klockan 13 hade jag seminarium i Work Psychology där jag inte kände någon och fick presentera mig inför gruppen, men det gick bra. I denna grupp var vi många utbytesstudenter vilket kändes ganska skönt då vi ligger på lite jämnare nivå. Vi fick även här skriva en kort uppsats för att läraren ska kunna se vilken nivå vi ligger på i engelska. Sen fick jag äntligen en håltimma på 1.30h och kunde varva ner lite. Fick dock köpa kurslitteratur för 1000 kr och skriva ut ytterligare dokument som behövs inför imorgon. Avslutningsvis hade vi en lektion i HRM med en lärarinna som verkar mindre entusiastisk så det var nästan att jag somnade. Jag hoppas att hon hade en dålig dag bara för annars känns denna kurs mindre kul och dessutom då det kommer att vara den  den mest krävande och tuffaste.
Det var denna skoldag det, vi slutade vid 17 och sen har Emma och jag lagat middag och även städat köket ordentligt då det är vår vecka att ansvara över det.

Nu blir det serier och chill resten av kvällen kan jag säga. Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0