En dag i Soho

Hallå! Emma här!

Idag har vi haft en riktigt skön dag! När vi vaknade imorse var det ganska mulet här i Wembley så vi gick en powerwalk på en timme, såg en massa gulliga hus denna gången. Vi tog oss även till ASDA där vi handlade lite mat och jag fick köpt mig en förlängningssladd då jag enbart hade ett vägguttag brevid sängen och under skrivbordet. Kändes inte som de ultimata platserna för att fixa håret på, så nu har jag 6 m och 2 meter på plattången så kan sitta på toa och fixa håret nu i princip då sladden räcker i hela rummet haha.

När vi kom tillbaka gjorde vi oss iordning och gjorde lunch. ASDA har en helt otroligt fräsch grönsaks-och fruktavdelning. Kan gå där hur länge som helst! Billigt är det också! Så idag blev det omelett med massa olika grönsaker. Med tanke på att ASDA är en billig supermarketkedja här i England är jag nu övertygad om att den övervikt som uppstår bland engelsmän enbart består av lathet att köpa rätt mat. För nyttig mat är billig här måste jag säga! Hursomhelst...

Vi planerade ju att åka in till SOHO idag. Satte oss på metron och åkte i princip och hoppades på att komma fram rätt, vilket vi gjorde. Spenderade ca 3 timmar i Soho och Covent garden. Hittade urmysiga cafeér, matställen, roliga butiker och byggnader. Det var verkligen ett ställe att bli kär i direkt. Tog oss en fika gjorde vi och sen kikade vi mest runt. Mycket trevligt! Gick in i en i.d Bare Essentials butik och träffade på en svensk tjej som jobbade där, hon var supertrevlig och gav oss massa tips! (Har glömt hälften nu) Men är riktigt pepp på vad denna hösten har att erbjuda.

Förövrigt fortsätter olyckan med mig och mobiltelefonen, den påladdningen jag fick köpa för jag hade kastat kvittot häromdagen är redan slut, då jag inte är van att ha knapplås på telefonen ringde den ett samtal i väskan och nu är kontot tomt. Såååå drygt. Men men, man lär sig något nytt varje dag.

Vi har även mött Londons första duvor nu. Lina har en extrem skräck för fåglar och det är så jäkla roligt. Idag i China Town försökte hon putta bort några på gatan med sin väska. Jag sa till henne att va roligt det måste se ut att hon är värsta uppklädda blondinen och jagar duvor med väskan, väcker lätt uppmärksamhet! och då sa en förbipasserande man "scared of pigeons?" till henne. Aja, som sagt. Uppseendeväckande. Lovar att filma henne när vi kommer till Leicester Square, där ska det tydligen vara hundratals tama duvor. Kommer bli såååå roligt!

Nu ska vi strax äta middag med korridorstjejerna. Ska bli spännande att se vad för mat de lagat. Lyx att få komma till ett serverat bord! Ha de!

HAHA

Lina

Emma

China Town


Kommentarer
Postat av: Zandra

Heeej! Vart ligger det supermarket? vi har typ letat överallt efter ett billigt supermarket. har bara varit på tesco och M&S. Vore kul med ngt annat med :)

2011-09-22 @ 03:37:19
URL: http://londonbaabyy.blogg.se/
Postat av: Sanna

vilka färgglada o härliga väggar!

2011-09-22 @ 12:20:13
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: Lomina

Ser ju helt underbart ut! Jag måste erkänna att jag känner mig lite avundsjuk!

2011-09-22 @ 16:34:55
URL: http://l0mina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0