Heeej alles!

Hej hopp! Emma här för en gångs skull! Ni hade väl nästan börjat tro att jag gett upp och åkt hem haha. Men inte har det varit på det viset! Förra veckan var totalt fullspäckad så har inte haft en minut över till bloggning. Sist Lina skrev så hade vi varit på Lucia, vilket var väldigt trevligt! I onsdags gjorde vi vårt sista in class test i The Role of the Manager, hoppas det gick vägen, vart ganska stressigt så vi får väl se!

Direkt när vi kom till Wembley möttes vi av Terese som äääntligen kommit för att hälsa på mig! har längtat och väntat såå länge på att hon skulle komma så jag vart megaglad. Eftersom den damen varken har Facebook eller Skype hade vi inte pratat på 3 månader så ni kan ju tänka er att vi hade en del att ta igen! Pratade för fullt hela onsdagskvällen- Torsdagen åkte vi till Oxford street så att vi fick gjort lite shopping och hade det allmänt mysigt! Senare på kvällen mötte vi upp Lina, Åsa och gänget och ett par andra svenska tjejer för middag i Covent Garden! Vi var totalt 10 stycken tjejer, vi hamnade på Bella Italia innan vi gick vidare för lite drinkar på Sophies! Mycket kul kväll med många skratt!

I fredags stressade jag och Terra inte allt för mycket, vi tog sovmorgon innan vi åkte till South Kensington för att kolla in The National History Museum, som var fullt med gamla dinosaurier osv. Byggnaden var helt fantastiskt vacker och det var väldigt stort så vi hann tyvärr inte se hela, men som tur är ska jag ta med min kära Daniel dit nästa vecka när han kommer så vi får se det ordentligt! :)

Fredagkvällen började med ett glas nere hos Åsa, Jennie och Emilia innan vi åkte vidare till Shorditch?, ingen aning, men vi var på en studentfest i ett kök med massa folk vilket var superkul! Denna kvällen avslutade vi på en trevlig pub! En riktigt lyckad kväll!

I lördags åkte jag, Lina och Terra till Camden Market. Terra var överlycklig över alla hårdrocksaffärer haha, vi strosade runt där i timmar, åt, drack te, kollade på saker och folk. Det är utan tvekan min favoritmarknad, gillar den supermycket! :) Eftersom att Terra skulle flyga så tidigt på söndagsmorgonen myste vi ner oss på mitt rum och tända ljus och en film på lördagskvällen medans Lina var ute och gjorde stan med de andra partysugna svenskarna!

Tack världens bästa Terese för en toppenhelg! Har alltid fantastiskt roligt med dig! Love you!

Nu i dagarna åker alla andra hemåt förutom jag och Lina. Idag är det dags för plugg igen, vi startar upp den sista och största tentan hittills och kommer ägna veckan åt den så blir kanske inte så kul uppdatering i dagarna tyvärr.
Nu har vi två veckor kvar och nästa vecka kommer både Daniel och Emelie hit. Jag längtar megamycket! Ha en fin dag! Kram Emma

Åsa och Jennie

Utsidan på muséet

Orkar inte lägga upp fler kort. Som ni såg blev de bara mindre och mindre haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0